Site icon ענק הקרטונים

ביטוח דירה – מדוע שווה להשקיע ברכישת פוליסה?

קרדיט תמונה: freepik

אין ספק שהנכס המשמעותי ביותר שעומד לרשותנו, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות, הוא הנכס בו אנו מתגוררים. נכס זה מהווה עבורנו עוגן כלכלי, יש לו ערך כספי גבוה שיכול לשרת אותנו בדרכים שונות, הוא מספק עבורנו בסיס למרכז חיינו, בו אנחנו מתגוררים ומאכלסים את כל הרכוש והחפצים שלנו.

לכן, זה יהיה נכון אם אנחנו נקפיד לשמור על הנכס ועל התכולה שנמצאת בתוכו, באופן כזה שאם חס וחלילה יקרה משהו, נוכל למצוא את הדרכים להתמודד עם הבעיה באופן שלא יקשה עלינו מבחינה כלכלית.

לשם כך עלינו לרכוש ביטוח דירה. פוליסה זו אחת הפוליסות החשובות והמשמעותיות ביותר מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. פוליסה זו מאפשרת לנו ליהנות מכיסויים שונים, אם, חס וחלילה, יקרה משהו לנכס או לתכולה שמאוכלסת בו.

ביטוח דירה מורכב למעשה משני חלקים, ביטוח נכס וביטוח רכוש. כפי שניתן להבין, ביטוח נכס כולל את השטח של הדירה, כולל אחוז מסוים מהשטח המשותף. ביטוח רכוש מתייחס לכל פריט שנמצא בתוך הדירה ומאכלס אותה. כמו כן לפריטים שנמצאים בשטח המשותף. יש לציין, שבחלק מהפוליסות יהיה צורך לרכוש הרחבות עבור פריטים מסוימים (תכשיטים או מוצרי אומנות יקרים).

 

מדוע אנחנו צריכים לקנות ביטוח דירה?

המשמעות של ביטוח דירה היא מאוד ברורה, אם חס וחלילה קורה משהו לנכס או לרכוש שנמצא בתוכו, אנחנו יכולים לקבל כיסוי מחברת הביטוח. למשל, אם נגרם נזק לדירה כתוצאה מפיצוץ בצנרת, הרי במקום לשלם את מלוא סכום התיקון והנזקים בעצמנו, נוכל להשתמש בפוליסת הביטוח שעומדת לרשותו לשם כך.

זה נכון גם בהקשר של רכוש וחפצים, כאשר ההתייחסות היא גם למקרים של פריצה וגניבה, שריפה או כל דבר אחר שעלול לגרום נזק לרכוש וימנע מאיתנו אפשרות להשתמש בו.

הרבה אנשים נוטים לחשוב שאם הם ירכשו ביטוח דירה הם ישלמו לחינם כסף מדי חודש, שכן הם לא ישתמשו בפוליסה הזאת. אך אם חס וחלילה יקרה משהו, הרי מהר מאוד הם יגלו את הצורך בפוליסה ובתנאים השונים המופיעים בה.

 

איך רוכשים ביטוח דירה והאם חייב לעשות זאת דרך חברת ביטוח?

הדרך הנכונה לרכוש ביטוח דירה היא על פי התנאים שעומדים לרשותנו והצרכים שלנו. כלומר, על פי גודל הדירה, החפצים והרכוש שנמצאים בתוכה וכל דבר אחר שיכול להשפיע עלינו בטווח קצר או ארוך. זו גם הסיבה שצריך לאפיין היטב את הצרכים שלנו, על מנת שבסופו של דבר נוכל לרכוש פוליסה שתשרת אותנו באופן אופטימאלי.

אנחנו לא חייבים היום לרכוש פוליסה דרך חברת ביטוח, שכן ישנן חברות גדולות איתן אנחנו עובדים בנושאים שונים, והן יכולות להציע לנו פוליסות ביטוח לא פחות איכותיות ולא פחות משתלמות.

Exit mobile version